
Als belangrijke beroepsvereniging in België houdt ABTO alle trends en evoluties van de Belgische en internationale reissector nauwlettend in het oog.
Zo maakt zij, in samenwerking met GfK, op basis van een voortdurend panelonderzoek een maandelijks rapport over het boekings- en reisgedrag van de Belgische consument en een trimestrieel overzicht van zijn reisintenties voor de komende 24 maanden.
Het ABTO Travel Trends Report
Trimestrieel dashboard over het reis- en boekingsgedrag van de Belg
GfK Summary Page ATTR – March 24
De Belg blijft vroeger boeken: de groei komt nog voor het einde van het jaar. We zien ook het marktaandeel van georganiseerde reizen, alsook het aandeel van vliegpakketten en cruises groeien. Ontdek hier de laatste samenvatting van de boekingtrends.
Het Travel Intentions Report
Trimestrieel dashboard over de reisintenties van de Belg
De ‘goesting’ om te reizen zit alweer in de lift en overtreft de afgelopen 5 jaar. Maar hoewel de intentie om last minute te boeken daalt, hebben veel mensen nog niet beslist wanneer en waar ze naartoe willen. Ontdek nog meer trends in deze samenvatting.
30% van de Belgen weet nog steeds niet waar naartoe, en kan dus nog best wel inspiratie gebruiken. Daarnaast zien we dat de keuzes in vervoers- en accommodatietypes blijven verschuiven. Welke de top-bestemmingen zijn, hoe en wanneer ze denken te zullen boeken, welke soort accommodatie ze wensen en voor welke transportmiddelen ze nu denken te kiezen, lees je alvast hier in het dashboard.


